Løvel

Vores afdeling i Løvel er et mindre børnehus hvor vi alle kender hinanden. Afdelingen er aldersintegreret, med en normering på 10 vuggestuebørn og 50 børnehavebørn. Både vuggestuebørn og børnehavebørn vil blive mødt af alle personaler i huset, da vi har et tæt samarbejde, og hjælper gerne hinanden på tværs af stuerne.

Børnehuset er placeret i samme bygning som Sødal Skolen afd. Løvel, hvilket giver os en unik mulighed for at skabe sammenhæng i barnets liv og de overgange, der vil være i løbet af barnets tid her i børnehuset.

Ællingerne: Ællingerne er vores vuggestuegruppe og er en gruppe i alderen 0 til 2,11 år. På tidpunkter i løbet af dagen,  hvor det giver mening arbejder vi i to grupper. Her aldersopdeler vi børnene, for på den måde bedre at kunne ramme barnets nærmeste zone for udvikling.

Musene og Tudserne: musene og tudserne er vore to børnehavegrupper. Musene er den gruppe med de to yngste årgange og Tudserne er gruppen med de ældste børnehavebørn. I et lille hus som vores har vi mange aktiviteter på tværs af stuerne, hvilket gør at børnene lærer meget af hinanden, de små ser op til de store og lærer hvordan man går i børnehave. De store lærer at vise omsorg og hjælper de små, hvilket de ældste børn vokser meget af. Der vil være tidspunkter i løbet af ugen hvor børnene i musegruppen bliver delt i mindre grupper, for på den måde bedst at ramme zone for nærmeste udvikling. Men det kan også være på baggrund af nogle særlige interesser eller aktiviteter vi laver grupperne. Særligt i løbet af foråret vil de kommende skolebørn have en del tid for sig selv. Det gør de både for at lære hinanden bedre at kende, men også for at give børnene en tryghed i det store skridt som kommer efter sommerferien, hvor de skal begynde i skole. Vi har en del samarbejde med 0. klasse og SFO'en, for at gøre overgangen til skolen en god oplevelse for alle børn.

I Løvel gør vi gerne brug af det skønne lokalområde vi er en del af. Vi går i "Slugten" og bruger de faciliteter der er, vi går ture i området, vi låner hallen, vi går ture til dammen "fars dam" og de nye omgivelser der er der, vi leger på sportspladsen, vi besøger erhvervsdrivende, vi besøger kirken og meget andet.

Sidst men ikke mindst har vi et tæt og givende samarbejde med Sødal Børnehus afd. Rødding.